Miért papírkép?

A hagyományos fotósüzletek közel 85% -a eltünt, mára Magyarországon is kevesebb, mint 60 maradt amatőrökre is építő fotósboltoknak. Nagyrészük a régi, jól bevált „nedves” eljárással hagyományos, de digitális fényképezésre hangolt fotópapírra dolgozik, töredékük az új „száraz” tintasugaras gépekbe ruházott be, pl. HP gépekbe. Sajnos a konszern fotósüzletága úgy néz ki nem folytatja, marad a bevált „nedves” technológia.
Az amatőrök oldaláról is változások indultak el. A CD-n
tárolt korai digitális képek komoly minőségromlást szenvedtek el a CD-k öregedése miatt. A Kodak gyártott aranybevonatú CD-ket, amelyek rendkívüli hosszú életűek, de a rendszer túl drága volt. A mai Kodak archiváló DVD más technológiával szintén 200 év tartósságot ígér.Rengetegszer fordult elő, hogy számítógép hiba miatt a merevlemezen tárolt képek százai, ezrei örökre elvesztek, pótolhatatlan veszteséget okozva pl. az esküvői, nászutas, újszülött képek visszahozhatatlanságával. Bár a felhasználók java már biztonsági mentéseket csinál, külső tárolókat használ, pendrive-on, memóriakártyákon tárol, de a tapasztalat szerint ezek a képek ritkán kerülnek megnézésre, megosztásra, ajándékozásra. A felgyűlt képhiányt egyre inkább szóvá teszik a család főleg hölgy tagjai az anyukák, nagymamák, rokonok, barátnők. Ők azok, akik szeretnék a gyerek képét maguknál hordani akár fotókönyv, akár kulcstartó, akár medál, akár zsebalbum formában és büszkén megosztani szeretteikkel. Ők igénylik a fényképes ajándéktárgyakat, hiszen ezek választékának már csak a fantázia szab határt. A férfiaknál is sikk lett az íróasztalon a családi kép, a bőrtárcában a családi mini galéria, a hűtőszekrény mágneses képgaléria, a garázs poszter vagy az Ipad fényképes tokja.
Ez a trend még gyenge, de erősödik, ahogy a soha nem látott képek milliói hevernek valahol a virtuális térben.
Összefoglalva:
- a digitális korban a papírkép a legjobb archiváló, tároló eszköz,amely biztosabb, mint bármely elektronikus tároló
- a papírkép valóságos ajándék, a látásunk, befogadásunk valóságos tárgya, nem káprázat. A parfüm sem az igazi képernyőn, a pizza sem a képen. Minden érzékszervünknek a valódi az igazi, nem csak a szaglásnak, ízlelésnek stb.A múzeumokban is eredeti festményeket akarnak látni, nem a net-es képüket
- a papírkép bárhol, bárkivel megosztható technikától és kortól függetlenül. A papírkép körbeadása családi vagy baráti szertartás, amelyet nem pótol egy táblagép körbeadása. A papírkép minden paramétere, látásélménye „szebb” és „több”, mint a képernyővillódzás vagy LCD kontraszt brutalitás
- a papírkép számtalan formában élvezhető. Néhányat felsorolva: nagyítás, album (sokféle a műanyagtól a bőrborításúig!), vászonkép, poszter, keretezett kép (rengeteg féle az üvegtől a fémen át a több száz éves fáig), lézergravírozott kristály, medál, bögre, pohár, golyóstoll, egéralátét, partedli, puzzle, kötény, párnahuzat, póló, stb.
- a papírkép könyvbe köthető. Sőt! Az amatőr szerkesztheti meg saját könyvét, ami lehet a ridikülbe illő puhafedeles vagy nagy fehér bőr esküvői album vagy bármilyen a kettő között.
- a papírkép ma már nem papír, sokszor csepp és tépésálló, high-tech módon öntött, több mint 20 réteget tartalmazó csodálatos felbontású emulzióval ellátott eszköz képeink akár molekulaszintű pixeljeinek tárolására
- a papírkép tapintása is jó, fényes, színes, kicsit kemény, elegáns. Olyan, mint a színes magazin, amit megvesznek, olvasnak, pedig már a netes változata is megvan az újságnak
A papírkép elkísér minket csecsemőkorunktól kezdve a temetői képekig, túlél minket, mesél rólunk még generációkon keresztül. A papírkép életünk lenyomata, a valóság tükre, életünk jelzőfénye és mint kimerevített idő, anti-entrópikus, misztikus, maga az örökkévalóság.
Önnek gyűlnek Élete Képei?